Reilu ja huippuedullinen, suurten valikoimien ostospaikka

Oho-elämyksiä Tampereen Säästötexillä Torniossa

Tampereen Säästötex Torniossa on ajan hermolla oleva tavaratalo, jonka tuotevalikoimat uudistuvat viikoittain. Syksyn ja talven kynnyksellä erityisesti vaatetusosaston valikoima on saanut täydennystä uusista trendikkäistä merkeistä, joista osa tulee Tanskasta asti.

Päällä Ice Peak -merkkinen toppatakki, joka yltää nilkkoihin asti. Sen alla monta kerrosta vaatteita ja jaloissa hipiää hivelevät naisten thermolegginsit, merinovillasukat ja lämpimät kengät. Kengissä lampaankarvapohjalliset. Näin torniolainen, 25-vuotias Camilla Vuokila on varustautunut tulevaan talveen, kylmään ja kaamokseen.

– Etenkin merinovillasukat ovat must-have paukkupakkasilla! nainen korostaa.

Ne, kuten kaikki muutkin talvikauden varusteet odottavat ottajiaan Teollisuuskadun Säästötexillä Torniossa.

Tampereen Säästötexillä Torniossa myyjänä ja sisäänostajana työskentelevä Vuokila esittelee yrityksen uusia vaatemallistoja suurella ylpeydellä. Eikä suotta. Saman katon alta löytyy nimittäin kaikki olennainen ja tarpeellinen koko perheen palelevia varpaita, sormia, päitä, nenänpäitä, jalkoja, kauloja, nilkkoja, vatsoja ja selkämyksiä ajatellen – tietenkään tyylikkyyttä ja uusia trendejä unohtamatta. Ajanhermolla olevat uudet mallistot miellyttävät sekä silmää, että hipiää.

– Uusissa vaatevalikoimissamme yhdistyvät muodikkuus, rohkeus ja raikkaus. Mallistot ovat trendikkäitä ja hinta-laatusuhteeltaan kilpailukykyisiä, Vuokila kehuu.

Elämyksiä ja yllätyksiä

Jos tuotteita kilpailutettaisiin keskenään, niin ylivoimaiseksi ykköseksi lasten ja naisten osastolla nousisivat thermolegginsit.

– Ne ovat olleet syksyn hittituote, Vuokila mainitsee.

Legginsit sopivat niin hameen kuin tunikankin kanssa käytettynä tai toppahousujen alle eristämään kylmää. Naisista puheen ollen, naisten tekstiiliosasto odottaa malttamattomana myös uusia tulokkaita. Keväällä valikoimiin on nimittäin tulossa uusi muotimerkki B. YOUNG. Varhaisnuoruudesta tuulahduksen tuovasta nimestään huolimatta, tai ehkä juuri siksi, merkin kohderyhmänä ovat yli 30-vuotiaat muotitietoiset naiset.

Avomiehensä ja chicuahua-Tiuhtin kanssa Torniossa asuvan, tradenomi-koulutuksen omaavan Vuokilan mukaan Säästötex ole mikä tahansa tavaratalo.

– Texissä voi kokea yllätyksiä ja oho-elämyksiä, sillä perustuotteiden lisäksi valitsemme valikoimiimme erikoisuuksia. Myymälä elää koko ajan ja uusia tuotteita tulee viikoittain, hän perustelee.

”Uusissa vaatevalikoimissamme yhdistyvät muodikkuus, rohkeus ja raikkaus. Mallistot ovat trendikkäitä ja hinta-laatusuhteeltaan kilpailukykyisiä,” Vuokila kertoo.

Osoituksena uudistumiskyvystä toimii suora ja välitön asiakaspalaute. Vuokila kertoo, että monesti asiakkaiden kuulee ääneen ihmettelevän, onko tuotteiden paikkoja taas vaihdettu, vaikka todellisuudessa tuote voi olla jo loppu ja uutta tuotetta tullut tilalle.

– Ostokokemus Texissä voi siis olla aina yllätys. Sloganimme Tule, koe ja ylläty, kuvaa Texiä hyvin, hän summaa.

Yllätyksistä puhuttaessa esiin nousevat muutkin valikoimissa olevat uutuudet. Sekä naisille ja miehille on tullut valikoimiin Odlo -merkkiset alusasut. Vuokilan mukaan ne pitävät lämpimänä vaativissakin olosuhteissa erinomaisen suunnittelun ansiosta. Miesten osastolle puolestaan on tuonut lisäväriä kaksi uutta tuotemerkkiä: Produkt ja Blend.

– Produkt ja Blend ovat nuorekkaita ja muodikkaita tuulahduksia miesten muotia Tanskasta. Merkin vaatteita on helppo yhdistellä aina ajan hermolla olevien värien ja kuosien ansiosta. Blend tuotteen ostajaa voisi kuvailla henkilöksi, joka arvostaa laadukasta muotia, Vuokila muotoilee.

Muodokkaasti muodikasta

Laadukasta tanskalaista muotia edustavat myös naisten tekstiiliosastolle uutena merkkinä rantautuneet Imitz ja Jensen. Imitzin asiakasprofiilina on aikuinen nainen, joka haluaa pukeutua nuorekkaasti.

– Brändi panostaa vaatteissaan laatuun ja trendikkyyteen, Vuokila tarkentaa.

Reilumman kokomerkin vaatteitakaan ei ole unohdettu, sillä uusi tuotemerkki CISO pitää siitä huolen.

– Voisi sanoa, että CISO-tuotemerkki on todella muodokkaan muodikas, Vuokila muotoilee.

Plus-koon vaatteita löytyy sekä miehille, että naisille. Lapsia puolestaan on ajateltu lämmöllä kun valikoimiin on tilattu suositut Pierre Roberts -kerrastot.

Camilla muistuttaa, että liukkailla keleillä myös lasten alla kannattaa laittaa pitoa.

Jo kymmenettä vuotta Texillä työskentelevän Vuokilan vastuualue kattaa niin tekstiilipuolen, sisustusosaston, kodintekstiilit kuin kengätkin. Kenkiä Texin seinien sisällä onkin joka lähtöön, jalkaan ja vuodenaikaan. Merkkejä on tarjolla useita, joista muutamina esille nousevat Duffy, Emma, Polecat, Tapas, Quattro Stagioni, Jomari, Ilves, Kuoma, Mustang, Senator, Reima, Gulliver, Strollers, Nokia, Viking, Sievi, Jack and Jones, Janita, Blend, Bagheera ja Kamik.

– Laaja kenkävalikoimamme kattaa asiakkaat vauvasta vaariin ja kenkätyypit aina varvastossuista kumppareihin ja mukavasta muodikkaaseen, Vuokila sanailee.

Tornion Säästötexiltä ei tarvitse lähteä muualle samoilemaan: samojen seinien sisältä kengät löytävät asun ja asu kengät, oli kyseessä sitten vaellusretki tunturiin paukkupakkasessa tai vuoden odotetuimmat pikkujoulut.

SULJE